نوشته شده توسط : ویدا علی پور

سابقه زندگی در تهران به ۵٫۰۰۰ سال پیش از میلاد بازمی گردد. در دی ماه ۱۳۹۳ اسکلت یک انسان در منطقه مولوی تهران متعلق به حدود ۷٫۰۰۰ سال پیش کشف گردید. پیش از این گمان می رفت سابقه زندگی در منطقه تهران امروزی به کشفیات قیطریه که متعلق به ۳٫۰۰۰ سال پیش بود، برمی گردد.

شرکت رسمی کلایمر که از سال 1378 فعالیت می کند میتواند برای آن دسته از مشتریان عزیز که در تهران پروژه ساختمانی دارند و به داربست و کلایمر نیاز دارند میتواند مفید واقع بشه به طوری که شما به جای استفاده از داربست که بارها به خطرات آن اشاره کردیم از جایگزین داربست کلایمر استفاده نمایید شما میتوانید با یک تماس برای خرید کلایمر در تهران و یا اجاره کلایمر در تهران اقدام نمایید کارشناس بخش فروش کلایمر آماده پاسخگویی به سوالات شما بزرگواران می باشد همین الان تماس بگیرید و اگر سوالی در رابطه با خرید کلایمر در تهارن و اجاره کلایمر در تهران دارید مطرح فرمایید.

تهران برای نخستین بار توسّط ایل قاجار پایتخت ایران شد. تصویر کتیبهٔ فتحعلی شاه، روی تپّهٔ سنگی چشمه علی واقع در شمال شهر ری منطقه ۲۰ تهران

تهران در گذشته از روستاهای ری بوده و ری که در تقاطع محورهای قم، خراسان، مازندران، قزوین، گیلان و ساوه واقع شده به سبب مرکزیّت مهم سیاسی، بازرگانی، اداری و مذهبی از قدیم مورد نظر بوده و مدّعیان همواره این مرکز راهبردی را مورد تهاجم و حمله قرار می داده اند. روستای تهران به واسطهٔ برخورداری از مغاک ها و حفره های زیرزمینی و مواضع طبیعی فراوان و دشواری نفوذ در آن ها پناهگاه خوبی برای دولتمردان و دیگر اشخاصی بوده که احتمالاً مورد تعقیب مدّعیان قرار داشته اند.

از سوی دیگر، کاروان های بزرگی که از محورهای مورد بحث عبور می کردند شکارهای سودمندی بودند و اغلب مورد حمله و چپاول مردم بومی واقع می شدند. روستای تهران در واقع کانون چپاولگران و نهانگاه کالاهای دزدیده شده بود و این وضع تا زمان شاه تهماسب صفوی که قزوین را به عنوان پایتخت خود انتخاب نمود ادامه داشت. تهران در برابر حملهٔ افغان ها (پشتون ها) ایستادگی زیادی کرد و به همین خاطر آن ها پس از تصرّف تهران این شهر را ویران کردند و باغ ها و تاکستان های آن را از میان بردند. در زمان نادرشاه تهران دوباره نام و نشانی یافت و در همین شهر بود که نادرشاه رهبران بزرگ شیعه و سنّی را گرد هم آورد و پیشنهاد اتّحاد اسلامی و رفع اختلاف ها را به آن ها داد.

تهران در آغاز روستایی نسبتاً بزرگ بود که میان شهر بزرگ و نام آور آن زمان، شهر ری و کوهپایه های البرز جای گرفته بود. نخستین بار نام آن در یادکرد زندگینامهٔ ابوعبدالله حافظ تهرانی (زاده ۱۸۴ خ) آمده است. پس از یورش مغولان به ری و ویرانی این شهر، تهران بیش از پیش رشد یافت و شماری از اهالی آوارهٔ ری را نیز در خود جای داد و مساحتش در این دوران به ۱۰۶ هکتار رسیده بود. این منطقه در دوره سلسله صفوی به علّت این که بقعه سید حمزه جدّ اعلای صفویه در نزدیکی حرم شاهزاده عبدالعظیم جای داشت و تهران نیز دارای باغ های خوش آب و هوا بود، مورد توجّه قرار گرفت.

نخستین بار، شاه طهماسب اول صفوی در سال ۹۱۶ خ. هنگام گذر از تهران باغ و بوستان فراوان این شهر را پسندید و دستور داد تا بارو و خندقی به دور آن بکشند. این بارو که ۱۱۴ برج به عدد سوره های قرآن و چهار دروازه رو به چهار سوی دنیای پیرامون داشت، از شمال به میدان توپ خانه و خیابان سپه، از جنوب به خیابان مولوی، از شرق به خیابان ری و از غرب به خیابان وحدت اسلامی (شاپور) امروزی محدود می شد، مساحت تهران در این دوران به ۴۴۰ هکتار رسید.

در دورهٔ شاه عباس یکم (۹۶۶ تا ۱۰۰۷ خ) پل، کاخ و کاروانسراهای زیادی بر پا شد، در بخش شمالی برج و باروی شاه تهماسبی، چهارباغ و چنارستانی ساخته شد که بعدها دورش را دیواری کشیدند و به صورت کاخ (کاخ گلستان) و پایگاه فرمانروایی درآوردند. کریم خان در نبردهای خود برابر محمدحسن خان قاجار در سال ۱۱۷۲ قمری تهران را مرکز اردوکشی خود برگزید و پس از پیروزی در این جنگ در دیوانخانه دیرین تهران که در زمان شاه سلیمان ساخته شده بود بارِ عام داد و با عنوان وکیل الرعایا، زمامداری ایران را در دست گرفت.

مکان های مذهبی تهران

مسجدها، حسینیه ها و امامزاده ها از جمله مکان های مذهبی پایتخت هستند که در مجموع ۲٬۰۷۲ مرکز (۱۳۸۷ خ) را شامل می شوند. تهران ۱۵۴۶ مسجد، ۴۸۷ حسینیه، و ۳۹ امامزاده دارد. در واقع برای هر ۳٬۵۱۶ تهرانی یک مرکز مذهبی وجود دارد. بیشترین امامزاده های پایتخت در منطقه ۲۰ متمرکز شده و بعد از آن منطقه ۲ و ۱ دارای بیشترین امامزاده ها هستند. در ۱۲ منطقه هم هیچ امامزاده ای وجود ندارد.

مسجد و خانه شیخ فضل الله نوری در سنگلج، خانه شیخ فضل الله نوری آدرس: استان تهران، شهر تهران، خیابان بهشت، خیابان شیخ فضل الله نوری (از بن بست جوان شماره ۲ و از بن بست نجم آبادی شماره ۳.)

جغرافیا تهران

شهر تهران در ۵۱ درجه و ۲ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقیقهٔ طول شرقی و ۳۵ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقهٔ عرض شمالی قرار گرفته است و ارتفاع آن از ۲۰۰۰ متر در مرتفع ترین نقاط شمال تا ۱۲۰۰ متر در مرکز و ۱۰۵۰ متر در جنوب متغیّر است. تهران در بین دو وادی کوه و کویر و در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز گسترده شده است. از جنوب به کوه های ری و بی بی شهربانو و دشت های هموار شهریار و ورامین و از شمال توسط کوهستان محصور شده است.ارتفاع چند نقطه شهر تهران از سطح دریا: شهر تهران از نظر زمین لرزه جزء مناطق پرزیان (۸ تا ۱۰ درجه مرکالی) به شمار می آید. گسلهایی که در تهران و حومه تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارند، عبارتند از گسل مشاء، گسل شمال تهران، گسل ری، گسل طالقان، گسل ایوانکی و گسل ایپک که بررسی رفتار آن ها حایز اهمیت است.

شهر تهران، به طور پیوسته در معرض خطر سیل قرار دارد. از دلایل اصلی این موضوع، می توان اختلاف ارتفاع زیاد، شرایط اقلیمی خاص، وجود رودخانه های فراوان مانند رود کرج، رود دربند، رود چیتگر و مسیل های متعدد و قرارگرفتن شهر تهران در پای کوه را نام برد. همچنین در شهر تهران، ۱۲ حوزه آبریز بالادست مسلط بر آب و ۱۴ کیلومتر نوار مولد سیل از دارآباد تا غرب دره فرحزاد وجود دارد.

بیشتر بدانید و بشناسید

1 - تهران با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربع بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان محسوب می شود.

2 -  تهران اولین بار در دوره صفویه دارای دروازه شد. شاه طهماسب صفوی در دوران سلطنت خود به دلیل علاقه خاصی که به تهران و آب و هوای تمیز آن داشت ، دستور داده بود که دور تا دور شهر تهران را ارگی کشیده و شش دروازه بر روی آن بنا کنند.

3 - از دوران قاجار تاکنون تهران پایتخت ایران است.

4 - این ارگ دارای ۱۱۴ برج به تعداد سوره های قران کریم بود و تا اوایل دوره ناصرالدین شاه همچنان پابرجا بود که در این زمان به طور کامل تخریب شد و به جای آن تهران گسترش پیدا کرد و دارای دوازده دروازه شد.

5 - زمانی که در سال ۱۷۸۸ میلادی آقا محمد خان قاجار تهران را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، تهران روند پیشرفت و شکوفایی خود را آغاز کرد.

6 - ساختار اداری ایران در تهران متمرکز است.

7 - برج آزادی اولین و مشهورترین نماد تهران و برج میلاد نماد دیگر تهران است.

8 - در فهرست گران ترین پایتخت های جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی، تهران در رتبه ی آخر قرار گرفت.

9 - اولین ساختمان مرتفع و بلند تهران، ساختمان پلاسکو در خیابان استانبول بود که روز ۳۰ دی ۱۳۹۵ در اثر آتش سوزی فروریخت.

10 - آخرین زلزله ی شدید تهران در سال ۱۸۳۰ میلادی رخ داده است.

11 - از لحاظ زمین شناختی، تهران روی گسل های فعال قرار دارد که باعث رانش زمین و زمین لرزه می شود.

12 - تهران در لیست خطرناک ترین شهرهای دنیا برای وقوع بلایای طبیعی قرار دارد.

13 - سابقه ی زندگی در تهران به ۵ هزار سال قبل از میلاد باز می گردد.

14 - در سال ۱۳۹۳ یک اسکلت انسان در منطقه ی مولوی تهران کشف شد که حدود ۷ هزار سال پیش زندگی می کرد.

15 - تهران قبل از این که به شهر بزرگی تبدیل شود، روستایی از توابع شهر ری بود.

16 - فوتبال ورزش اول شهر تهران است.

17 - دانشگاه آزاد اسلامی نخستین بار با ایجاد واحد تهران شروع به کار کرد.

18 - از دوران قاجار تاکنون تهران پایتخت ایران است.

19 - در تهران به ازای هر نفر، ۴ موش وجود دارد.

20 - خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان خاور میانه در تهران واقع شده است.

 تهیه، ویرایش و بازنشر
ندا کامدار



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ویدا علی پور

در سال 1900 ، معمار کاس گیلبرت - که بعداً کلایمر 55 طبقه Woolworth (1913) را طراحی کرد - مقاله ای را برای توجیه وجود کلایمرهای بلند طراحی کرد. در آن زمان ، نیویورکی ها شاهد اولین رونق آسمان خراش های خود بودند. آنها کنجکاو و گیج و مطمئن بودند که از این ساختارهای جدید چه باید بکنند. از زمان طلوع تمدن ، کلایمر هایی برای کار و زندگی هرگز بیش از شش داستان نبود. سپس ، در طی چند سال کوتاه ، دفاتر 10 ، 15 و حتی 20 داستان با فرکانس هشدار دهنده ظاهر می شدند .

گیلبرت با لحنی کم درک نوشت که کلایمر بلند " صرفاً دستگاهی است که باعث پرداخت زمین می شود ." او به طور ضمنی استدلال می کرد که نیروهای اقتصادی عظیم اقتصادی که مشاغل مشترک را به سمت منهتن پایین می کشند ، ارزشهای زمین را به سمت بالا سوق می دهند. شرکت های دارایی و بیمه ای ، شرکت های حمل و نقل و ارتباطات ، واردکنندگان و صادرکنندگان ، دفتر مرکزی شرکت ها ، ناشران ، موسسات حقوقی و غیره و غیره ، به سختی در انگشت پای پای منهتن قرار گرفتند تا بتوانند محصولات خود را بفروشند و در نزدیکی بندر باشند.
خروج، اورژانس

قیمت بالای زمین به این معنی بود که اگر یک مالک زمین سرمایه معقول اجاره کلایمر خود را بازگرداند ، باید راهی برای کسب درآمد بیشتر از این قطعه پیدا کند. راه حل: ساخت بلندتر . با کف بیشتر اجاره بیشتر می آید. در تاریخ شهرهایی مانند نیویورک و شیکاگو ، آسمان خراش یک پدیده طبیعی بوده است . ارزش های گرانقیمت جایگزین داربست توسعه دهندگان ، کلایمر و معماران را به ایجاد فن آوری های مقرون به صرفه برای ایجاد "جایگزین داربست" جدید در جایی که بیشتر مورد نیاز بود ، تحریک می کند. بنابراین ، در دهه 1880 ، آسمان خراش - جایگزین داربست در آسمان - به دنیا آمد .
بازخورد مثبت

هنگامی که جایگزین داربست بلند قد امکان پذیر شد ، یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد کرد: کلایمرهای مرتفع رشد اقتصادی بیشتری ایجاد کردند ، زیرا آنها اجازه می دادند تا بنگاه های بیشتری در همان مکان و در همان زمان قرار بگیرند که این امر باعث افزایش ارزش اراضی و ایجاد انگیزه برای سازندگان برای بهبود جایگزین داربست شد. که به آنها اجازه می داد حتی بلندتر شوند. اما آسمان خراش ها ، به خودی خود ، نمایشگرهای عمومی را نشان می دهند. مشاغل و توسعه دهندگان فهمیدند که می توانند از ارتفاع استفاده کنند و اطلاعات دیگری از جمله تبلیغات شرکت ها یا نشانه موفقیت آنها را ارائه دهند.

در نتیجه ، بین سالهای 1890 و 1931 ، بلندترین کلایمر جهان از 94 متر (350 فوت) به 381 متر (1250 فوت) رسید ، به طور متوسط ​​نرخ رشد سالانه 6.3٪ بود. رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم تقاضای کلایمرهای بلند را به مدت 15 سال متوقف کرد. سپس ، هنگامی که جهان ظروف سرباز یا مسافر خود را تمیز کرد ، کلایمرهای بلند دوباره شروع به بلند شدن کردند با این وجود ، تا قرن بیست و یکم آسمان خراش یک پدیده جهانی نبود.
رشد در ارتفاع بلندترین کلایمرهای جهان از سال 1885 تا به امروز. منبع: CTBUH .
جهانی سازی و بلندترین کلایمرهای جهان

شهرنشینی سریع ، جهانی سازی و توسعه اقتصادی ثروت جدیدی را برای کشورهای با درآمد کم سابق به وجود آورده است. در نتیجه ، این امر به شهرها و ملل در سراسر جهان اجازه می داد که نه تنها به عنوان پاسخی به شرایط اقتصادی ، بلکه به عنوان یک موتور برای رشد اقتصادی ، از ساخت و ساز در آسمان خراش ها استقبال کنند. بدین معنی که نوآوری در کلایمر همراه با افزایش درآمدهای جهانی به معنای این است که می توان از آسمان خراش ها به عنوان محرک های رشد شهری استفاده کرد و به عنوان بخشی از استراتژی های برنامه ریزی شهری برای ایجاد مکان های جدید و خوشه های صنعتی جدید استفاده کرد. این به ویژه در آسیا مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که از آسمان خراش ها برای چرخش تمرکز جهان به سمت شرق استفاده شده اند.
ظهور Supertalls

به احتمال زیاد ، اولین باری که هر دولتی در ساخت بلندترین کلایمر جهان نقش موثری داشت در دهه 1960 در نیویورک بود. منهتن پایین ، یک منطقه تجاری پیر ، در اوقات سختی سقوط کرده بود. برج های دوقلو ، تا سال 1973 به پایان رسید ، بخشی از یک تلاش آگاهانه توسط یک آژانس دولتی محلی شد - در این مورد ، بندر نیویورک و نیویورک (PANYNJ) - برای ساخت و بهره برداری از بلندترین کلایمر های جهان ، و احیای آنچه بود. در اصل اولین منطقه آسمان خراش در جهان (به موازات حلقه شیکاگو) است.

به طور خلاصه ، فشارهای رقابتی رشد اقتصادی به همراه وجود یک سازمان بزرگ صنعتی از کلایمر ، معماران ، تأمین کنندگان ، پیمانکاران عمومی و موسسات مالی ، به شهرهای جدید اجازه داده اند تا وارد بازی قد شوند. این شهرها از نوآوری های جدید فن آوری استفاده کرده اند و محرک آن بوده اند که به کلایمر ها اجازه می دهد قد بلندتر و کم هزینه باشند . اکنون به تکامل برخی از این جایگزین داربست روی آورده ایم.
مشکل جاذبه

در قدیم ، قبل از ظهور آسمان خراش ها ، بیشتر کلایمر های بزرگ دارای دیواره های سنگ تراشی سنگین بودند. یعنی دیوارهایی که کلایمر را نگه داشته اند. اما در طول قرن 19 ، با افزایش تقاضا برای سازه های بلندتر و بزرگتر ، این دیوارها نیاز به ضخیم تر بودن نسبت به پایه داشتند. این دو مشکل را نشان می دهد. اول این که دیوارهای ضخیم تر دسترسی به نور داخلی را کاهش می دهند. دوم اینکه ، در بعضی مقاطع ، به خصوص در تنگه های باریک ، ضخامت دیوارها در طبقه همکف قسمت اعظم فضای قابل استفاده را از بین می برد و به همین دلیل استفاده اقتصادی از جایگزین داربست نبود. به عنوان مثال ، کلایمر 16 طبقه ای Monadnock در شیکاگو (1893) با اتمام بلندترین کلایمر تجاری باربری سنگ تراشی جهان به پایان رسید. دیواره های پایین آن شش ضخامت دارد. دیوارهای کلایمر جهانی جوزف پولیتزر (1890) در شهر نیویورک به ضخامت 11.5 فوت در زیرزمین و هفت فوت ضخامت در سطح خیابان بود .

در طول نیمه دوم قرن 19 ، معماران و کلایمر با استفاده از ستونهای آهنی و پرتوهای برای کاهش میزان سنگ تراشی ، آزمایش کردند تا اینکه در نهایت به فکر استفاده از آهن و بعداً از فولاد برآمدند تا کل ساختار را از بین ببرند. به طور کلی نیاز به سنگ تراشی باربری دارید. کشف اسکلت فلزی به این معنی بود که بالاخره سد گرانش شکسته شد. این واقعاً انقلابی بود ، زیرا از زمان طلوع تمدن ، حدود 10،000 سال پیش ، تا دهه 1880 ، تمام بلندترین سازه های جهان با سنگ نگه داشته شده بودند.
دمیدن در باد

به هر حال پس از حل مشکل گرانش ، مشکل جدیدی بوجود آمد. برای کلایمری در حدود 10 طبقه یا بالاتر ، نیروهای بادی (به اصطلاح بارهای جانبی) شروع به افزایش چشمگیر می کنند (نادیده گرفتن مشکل زمین لرزه ها در حال حاضر. من در یک پست آینده به این برمی گردم). هیچ کس نمی خواهد در کلایمر دیگری کار کند که کار کند. و حتی بیشتر از این ، هیچ کس نمی خواهد یک کلایمر که ممکن است روزی با طوفان سرنگون شود .

برای حدود 80 سال ، در واقع راه حل مشکل باد استفاده از فولاد بیشتر بود - تیرها و ستونهای ضخیم تر و / یا بیشتر ، و یا عناصر مهاربند مورب. مشکل این است که با بلندتر شدن کلایمر ، مقدار فولاد مورد نیاز به طور نامتناسب افزایش می یابد. علاوه بر این ، ستونهای فلزی اضافی مورد نیاز برای استحکام بدان معنی است که فضای داخلی شلوغی برای سرنشینانی که طی قرن 20 میلادی خواستار برنامه های طبقه بزرگتر و بازتری بودند ، شلوغ تر می شود.

در سال 1969 ، مهندس مشهور سازه ، فضلور خان از Skidmore ، Owings & Merrill (SOM) ، با توجه به بلندتر شدن کلایمر ، فولاد نظری "حق بیمه" را تخمین زد. وی اظهار داشت اگر نیرو های گرانشی تنها نگرانی باشند ، با بلندتر شدن کلایمرها ، میزان نیاز به فلز با سرعت نسبتاً کند و خطی افزایش می یابد. اما اگر مشکل باد معلوم شود ، مقدار فولاد مورد نیاز با سرعت فزاینده ای افزایش می یابد.
"حق بیمه ارتفاع" این نمودار توسط مهندس فضلور خان تهیه شده است. این نشان می دهد که چگونه مقدار فولاد لازم برای سفت کردن کلایمر در برابر نیروهای بادی به طور چشمگیری با ارتفاع کلایمر افزایش یافت. این ایده به جستجوی راه حل های جدید مهندسی آسمان خراش ها در دهه 1960 کمک کرد. برای منبع ، به علی و مون (2007) مراجعه کنید .
امیدی تازه

در دهه 1960 ، همه چیز تغییر کرد. فضلور خان یکی از چندین مهندس بود که به ایجاد انقلاب یا تغییر پارادایم برای مهندسی کلایمرهای بلند کمک کرد. استدلال اصلی وی این بود که از آنجا که اسکلت فلزی بند در ارتفاعات بیشتر ناکارآمد است ، برای متوقف کردن باد به روش های ساختاری جدیدی نیاز بود. و به زودی آنها شروع به ظهور کردند. همانطور که مهندس برجسته SOM ، ویلیام بیکر می نویسد ،

    این ابر سیستم های جدید با ظهور رایانه ها و پیشگامان مهندسی مانند فضلور خان ، هال ایینگار ، ویلیام لمسورایر ، لسلی رابرتسون و دیگران امکان پذیر شد. اگرچه مبانی مفهومی این سیستمها ساده بود ، اما روشهای محاسباتی قبلی برای استفاده در طراحی مناسب نبودند. سرانجام با استفاده از رایانه اصلی می توان زنده بودن این سیستم ها را نشان داد. علاوه بر اعتبارسنجی سیستمها ، مطالعات پارامتری مهمی برای ایجاد محدوده ارتفاع قابل اجرا برای سیستمهای مختلف انجام شد.

این سیستم های جدید امکان ساخت کلایمر هایی را که نه تنها بلندتر بودند ، بلکه سخت تر نیز داشتند و از فولاد کمتری در هر فوت مربع مساحت کلایمر استفاده می کردند. کلایمر امپایر استریت در هر پا 42.2 پوند وزن داشت ، در حالی که برج بسیار بلند سیرس (ویلیس) (1974) تنها 33.0 پوند در هر فوت مربع بود.
ساخت و ساز کامپوزیت

علاوه بر نوآوری های طراحی ، یک کشف حیاتی دیگر با مواد بود. دیگر بلندترین کلایمرهای جهان با استفاده از فولاد ساخته نمی شوند. امروزه اکثریت قریب به اتفاق آنها از طرحی کامپوزیت از فولاد و بتن استفاده می کنند تا ساختاری کارآمدتر داشته باشند. ویلیام بیکر می نویسد ،

    فولاد برای طراحی طبقه های اداری با فاصله طولانی بسیار عالی است. سبک وزن است ، به راحتی توسط مستاجران قابل اصلاح است و می توان به سرعت احداث کرد. از طرف دیگر بتن در حمل وزن برج بسیار مقرون به صرفه است و جرم آن در کاهش حرکات کلایمر مفید است. سیستم های جدید قالب و همچنین قابلیت پمپاژ بتن در ارتفاعات بسیار زیاد باعث افزایش سرعت ساخت بتن شده است. علاوه بر این ، میرایی ذاتی یک سیستم جانبی بتونی به طور کلی بالاتر از یک سیستم فولادی است.

    در نتیجه ادغام فولاد و بتن به داخل کلایمرهای کامپوزیت منجر به ترکیبات بی ظاهر و بی پایان دو سیستم شده است. شاید رایج ترین سیستم های کامپوزیتی از هسته های بتونی مسلح و قاب کف فلزی استفاده کنند.


مهندسان سیستم های ساختاری متفاوتی ایجاد کرده اند تا ضمن خنثی کردن باد ، باد بلندتر شوند (و فن آوری های دیگری که در پست آینده مورد بحث قرار می گیرند). در حقیقت می توان گفت که امروز امکانات فراوانی وجود دارد. سازندگان ، به نوعی ، بسته به شرایط محلی ، سبک های معماری و سرنشینان در نظر گرفته شده می توانند رویکرد یک از ستون-A-و-از-ستون-B را در نظر بگیرند. در اینجا ، من به طور خلاصه چند مورد (اما مطمئناً همه آنها) از نوآوری های حیاتی در سیستم های ساختاری را برجسته نمی کنم تا طعم چگونگی تکامل جایگزین داربست را ارائه دهم.
لوله

اولین نوآوری در انقلاب فن آوری نوین ، طراحی لوله‌ای بود که توسط فضلور خان در سال 1961 توسعه یافت و اولین بار در کلایمر آپارتمان 43 طبقه DeWitt-Chestnut (1963) در شیکاگو استفاده شد. با طراحی لوله ، نما ساختار است - یک لوله عمودی - که در آن ستونهای محیطی نسبتاً نزدیک به یکدیگر قرار گرفته و توسط تیرها در کنار هم قرار گرفته اند. بنابراین ، نما وظیفه سه گانه را انجام می دهد: این سازه را نگه می دارد ، آن را در برابر باد بند می کند ، و بخشی از سبک معماری است. برج های دوقلوی نشان دهنده تسلط اولیه این فرم است .

در ابتدا ، یک طغیانگر مجموعه ای از پرتوهای افقی روی یک قایق بادبانی بود که از طرف کشتی بیرون می آمد تا به پشتیبانی اضافه کند. این ایده برای آسمان خراش ها برای اولین بار توسط معمار لوئیجی مورتی و همکار ، مهندس او پیر لوئیجی لروی برای کلایمر های بلند ویکی 47 طبقه (طبقه برج ویکتوریا (اکنون برج بورس اوراق بهادار)) در سال 1964 در مونترال در سال 1964 مورد استفاده قرار گرفت. اخیراً ، به یکی از محبوب ترین طرح ها برای سازه های ابرخودرو تبدیل شده است. در این حالت ، به طور مساوی در طول کلایمر دو یا سه برآمدگی وجود دارد که "دیوارهای" طبقه بالا از هر دو باند یا استوانه های فلزی هستند که از هسته مرکزی تا محیط حرکت می کنند. بسیاری از بناهای بیرون زده نیز دارای ستون های مگا (ستون های بسیار ضخیم) برای محکم کردن بیشتر سازه هستند. برج شانگهای 128 طبقه (2015) از این طرح استفاده می کند ، همانطور که از 101 طبقه تایپه 101 (2004) استفاده می شود .

مهندس SOM ویلیام بیکر ایده هسته سرکوب شده برای ابرخودروها را آغاز کرد. در ابتدا از آن برای کلایمر کاخ 73 طبقه برج سه (2004) در سئول استفاده می شد ، اگرچه به نظر می رسد این ایده برای اولین بار در برج CN در تورنتو (1976) اجرا شده است. موفقیت در طراحی نشان می دهد که می تواند برای ساختاری حتی بلندتر مورد استفاده قرار گیرد ، و در نهایت به عنوان سیستم ساختاری برای 163 طبقه برج خلیفه (2010) انتخاب شد. نکته اصلی این است که هسته اصلی کلایمر مانند حرف "Y" شکل گرفته است. آسمان خراش دارای یک هسته مرکزی معمولی است ، اما همچنین دارای سه هسته اضافی به آن متصل است ، که در آن هر بال دو "دیگر" را تحت فشار قرار می دهد. هسته مرکزی و بالها در کنار هم ، کلایمر را به ویژه در برابر نیروهای مختلف باد مقاوم می کنند. این نوع ساختاری همچنین برای اولین بار از آسمان خراش 1 کیلومتری جهان ، برج جده در عربستان سعودی استفاده می شود که در حال ساخت است و احتمالاً در سال 2020 به پایان می رسد.


بنابراین ، برای اولین برج بلند مایل چه نوع ساختاری را می توان انتظار داشت؟ البته هیچ راهی برای پاسخ به این سؤال وجود ندارد. طراحی نهایی به عوامل بسیاری بستگی دارد ، از جمله سبک معماری ، استفاده از کلایمر ، هزینه مصالح ، مقررات مربوط به کلایمر سازی محلی و شرایط محیطی و زمین شناسی. اما منطقی است که بگوییم یک کلایمر  بلند مایل به ترکیبی از عناصر ساختاری است که در بالا توضیح داده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ویدا علی پور

اجاره کلایمر فروش کلایمر با بهترین شرایط 09125789785

خلاصه و پیش نویس برای اجاره کلایمر و فروش کلایمر

دستگاه کلایمر بستری مناسب و شایع در ایالات متجده است که کار را برای ارتفاعات از جمله نمای ساختمانها آسان می سازد دستگاه کلایمر یک سیستم قدرتمند برای بکار گیری در ساختمانها می باشد و می توان برای ارتفاعات بسیار بالا از کلایمر استفاده نمود و همچنین  میتوان با سبد مخصوص کلایمر بارهای سنگینی را نیز به ارتفاعات ساختمانها(طبقات) حمل کرد. البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که اینها در روش های سنتی یا همان داربست تقریبا غیر ممکن و یا بسیار بسیار سخت است.تاریخچه و پیدایش دستگاه کلایمر را میتوان به 1980 اشاره کرد اگر چه در دهه ی 1990 تبدیل به یک سیستم و دستگاه محبوب و مناسب جهت جایگزین داربست های سنتی دانست که پیمانکاران متعددی را جذب خود کرد و به انتخاب اصلی پیمانکاران ساختمانی در این نهه شد.

 طبق یک آمار رسمی 16.800 نفر بر روی 5600 دستگاه کلایمر مشغول به کار هستند و این آمار شامل کشور ایران نمی شود و هر ساله حدود 3.3 میلیون ساعت بر روی دستگاه های کلایمر کار میکنند.

 "از شرکت های رسمی و با سابقه اقدام به خرید دستگاه کلایمر با بهترین شرایط نمایید و یا اقدام به اجاره کلایمر نمایید در صورتی که به درستی نصب و راه اندازی شود بسیار ایده آل خواهد بود ولی  اگر استاندارد نباشد فاجعه بار می شود"

معمولا دستگاه های ما ویژگی های بسیار متعددی برای خرید کلایمر و یا اجاره کلایمر دارند. دستگاه های ساخته شده توسط ما بسیار سریع از انچه تصور میکنید مونتاژ می شوند و همچنین سبد های قابل تنظیم و استانداردی برای راحتی کارگران طراحی و تولید کرده ایم که کاهش آسیب های کمر و ... به طور چشمگیری کاهش میدهد. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تعداد مرگ و میر از استفاده دستگاه کلایمر کم نبوده و همانطور که اشاره کردیم اگر دستگاه کلایمر به درستی و البته مهندسی طراحی نشده باشد میتواند خسارت های جبران ناپذیری را برای کارفرما ایجاد کنند(البته این خطرات هر لحظه در داربست های سنتی وجود دارد)اما در جایگزین داربست تنها در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که دستگاه کلایمر با مشکل اساسی روبرو شده و  منجر به سقوط خواهد شد که در این صورت واقعا فاجعه به بار خواهد آمد. البته باید اشاره کنیم که این آمار برای کشور ایران نبوده و برای ایالات متحده می باشد

دستگاه های ساخته شده توسط ما از ایمنی بالایی برخوردار بوده و برای همین منظور یه سیم یدک برای جلوگیری از سقوط تعبیه شده است

 در سال 2006 مرکز تحقیقات و آموزش ساخت CPWR  کار گروهی را برای بررسی مشکلات و بالا بردن امنیت دستگاه کلایمر تشکیل داد که اعضای ان را نمایندگاه صنعت کشور و نماینده ای از دولت تشکیل میداد. هدف اصلی این کارگروه بررسی امنیت دستگاه و پیشبرد افزایش امنیت دستگاه بود توصیه هایی توسط این کارگروه صادر شد که شامل 5 بخش می باشد که در زیر به موارد 5 گانه توصیه های این کارگروه می پردازیم.

تاسیس موسسه اموزشی دستگاه کلایمر و ارائه مدرک توسط این موسسه

در این اموزشگاه به طرز کار دستگاه کلایمر پرداخته میشود و همچنین فرد با انواع دستگاه کلایمر  و نجوه استفاده از دستگاه کلایمر را فرا خواهد گرفت و میتواند با آگاهی مناسب که در این کلاس ها یاد گرفته است با دستگاه کلایمر به طور ایمن کار کند.

اتخاذ کنترل توسط مهندسین بعد از نصب و راه اندازی

بعد از نصب و راه اندازی نیاز است یک متخصص مراحل نصب را کنترل کند سیم های متصل به سبد را چک و کنترل کند ایمنی نگه دارنده در پشت بام را به طور دقیق چک کند

 نقش اپراتور دستگاه و مسئولیت آن را بهش یادآور شوید

تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، تامین کنندگان و اپراتور دستگاه همگی باید نقش و مسئولیت خود به خوبی به انجام برسانند

تعیین صلاحیت ها و نقش های خاص

همه اپراتور های دستگاه، باید توسط متخصصین تعیین صلاحیت شوند و نکات ایمینی به انها ارائه شود

 به روز رسانی استاندارد های روز

برای طراحی و ساخت دستگاه های جدید می بایست استانداردهای روز در آن رعایت شود و دستگاه های قدیمی نیز به روز رسانی شوند.

 درباره این مقاله که به چه چیزهایی در مورد کلایمر خواهیم پرداخت

ما در این مقاله که گردآوری و منتشر میکنیم هدف ما کمک به استفاده از دستگاه کلایمر به صورت ایمن می باشد  توصیه هایی که برای استفاده کنندگان و تولید کنندگان داریم امیدواریم که مورد رضایت شما بزرگواران قرار گرفته باشدو همچنین در این مقاله به استفاده از داربست خواهیم پرداخت که چرا استفاده از داربست پر خطر و پر هزینه می باشد.

کلایمر به چه صورت کار میکند؟

اگر بخواهیم به اجزای دستگاه کلایمر نگاه کنیم و بررسی کنیم که از چه اجزایی تشکیل شده است باید به سبد افقی آن اشاره کنیم که که کارگران بر  یو ان سوار شده و کار میکنند و یک نگه دارنده نیز برای این سبد پشت بام وجود دارد که با دو سیم به سبد دستگاه کلایمر متصل می شود.همچنین یک دستگاه الکترو موتور به سبد نصب شده است که دارای کلید های نگه دارنده کلید پیمایش به بالا کلید پیمایش به پایین را دارا است(البته این در دستگاه های کلایمر برقی وجود دارد و در دستگاه های کلایمر دستی حرکت با دست برای بالا بردن و پایین آوردن استفاده می شود.

استفاده های عمومی از دستگاه کلایمر

معمولا از کلایمر برای نمای ساختمانها استفاده میشود حال میتواند برای سیمانکاری نمای ساختمان استفاده شود و یا برای نصب نماهای شیشه ای و یا مواردی که نیاز باشد بر  روی نمای ساختمان انجام شود

مزایای اجاره کلایمر و استفاده از دستگاه کلایمر

در نظر سنجی اخیر که تعداد شرکت کنندگان انان به حدود 50 نفر می رسید  و تشکیل دهندگان آنان را پیمانکاران ساختمان و مهندسین ساختمان تشکیل داده بودند که در بیشتر موارد از کلایمر به جای داربست استفاده کرده بودند تقریبا 70 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی به بهترین مزایای استفاده از کلایمر به افزایش بهره وری اشاره کردن 60 درصد نیز بر این معتقد هستند که به وطر چشمگیری استفاده از کلایمر صرفه جویی در زمان و هزینه است همچنین 50 درصد از شرکت کنندگان بر این باور هستن که کلایمر از امنیت خیلی بالایی به نسب داربست ها برخوردار است.

همانطور که ار نظر سنجی پیداست به راحتی میفهمیم که  استفاده از دستگاه کلایمر به جای روش های سنتی مثل داربست فلزی کم هزینه بودن آن ، ایمن بودن دستگاه کلایمر، افزایش سرعت کار سود قابل توجهی و راحتی کار را برای پیمانکاران و استفاده کنندگان داربست در پی خواهد داشت.

گزارش رسمی از حادثه غم انگیز دستگاه کلایمر

در یکی از پروزه هایی که مربوط به تاریخ 10 ژوئن سال 2009 میلادی مربوط می شود سه مرد جوان در خیابان ریوگراند که مشغول انجام کار بودند و از دستگاه کلایمر استفاده می کردند که گویی خبر نداشتند که امروز روز پایانی زندگی شان است و قرار است امروز به زندگی خود خاتمه بدهند نقض فنی دستگاه کلایمر  و فروپاشی دستگاه  باعث شد تا این سه جوان به زندگی خود در این دنیا پایان دهند فروپاشی دستگاه کلایمر حدودا  از طبقات 11 و 12 طبقه اتفاق افتاد یکی از قربانی این صحنه دلخراش که بلافاصله از سبد کلایمر پرت شده بود در نهایت بر  روی سقف یک کاراز فرود آمد رائول رامیرز کاماچو که با 27 سال سن و  همسر خود به همراه 2 فرزند در مکزیک زندگی میکردند جوئل ایرواس سرریتس هم با 30 سال سن و لوپز پرز با 28 سال سن هر دو در هندوراس به تنهایی و مجردی زندگی میکردند

 اوشا در نهایت به 4 شرکت که در این پروزه درگیر بودند مبلغ 160 هزار دلار خسارت پرداخت کرد

البته گفتنی است که نقض فنی و فروپاشی دستگاه کلایمر به علت بی دقتی و عدم کنترل بعد از نصب توسط متخصص گزارش  شده بود که این احتمال داده میشود که اگر نصب و راه اندازی توسط متخصص انجام و کنترل شود شاهد این گونه حادثه ها نخواهیم بود

 متاسفانه کمبود های آموزشی در این زمینه میتواند خطر آفرین و یا استفاده کننده را با مشکلات روبرو کند بر خلاف نصب داربست، کلایمر باید طبق اساس و اصول نصب و راه اندازی شود و متاسفانه شاهد هستیم که شرکت های وارد کننده کلایمر  و تولید کننده بیشتر میشود و باید برای این منظور و در این زمینه نیز به صورت اختصاصی واحدی برای نظارت تشکیل شود

شرکت های تولید کننده و وارد کننده کلایمر باید برای ایمینی دستگاه کلایمر اموزش استفاده را برای اپراتورهای دستگاه کلایمر ارائه بدهند و میزان آگاهی آنها را برای استفاده از دستگاه بالا ببرند کسانی که اقدام به خرید کلایمر میکنند و یا اقدام به اجاره کلایمر میکنند باید همه جانبه توسط شرکت تامین کننده کلایمر پشتیبانی شود از اموزش استفاده گرفته تا سروس دستگاه و ...

ترجمه آزاد و غیر  رسمی
کپی از این محتوا مجاز نیست و با فرد و وب سایت متخلف برخورد شدید خواهد شد



:: برچسب‌ها: کلایم ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()